20 Nisan 2015 Pazartesi

Kral Kaybederse - Gülseren Budayıcıoğlu




 Bugünün kitabı Kral Kaybederse yakın zamanda okuduğum bir kitap. Kitapta yazar (Psikiyatrist Dr. Gülseren Budayıcıoğlu) hastası Kenan Beyin hayatını kimi zaman Kenan beyin bakışı açısından kimi zamanda psikiyatrist gözüyle öyle güzel anlatmış ki. Açıkçası kitabı alırken, bu kadar hızlı ve keyifle okuyacağımı tahmin etmemiştim. 


Beyler belki bu kitabı okuduğunuzda bana kızacaksınız ama söylemeden edemeyeceğim ülkemizde hatırı sayılır Kenan Beyler var:)  Duyduğuma ve gözlemlediğime göre kitabı, bayanlar daha çok tercih ediyor fakat bence beyler de okumalı ve Kenan beyin hayatından ibret almalı, ders çıkarmalılar. Kitap yaşanan bir hayat hikâyesini anlatırken çocukluğumuzun şuan ki kişiliğimizi ne denli etkilediğini vurguluyor. Unutulmaya yüz tutmuş çocukluk anılarımızın aslında en hassas tepkilerimizin temeli olabileceğini ortaya çıkarıyor. Kitabı okuduktan sonra çocukluk anılarımı tekrar düşündüm ve bazı davranışlarımın kilit tepkilerimin sebebini buldum. Böylelikle değişimi başlatmış oldum. 


Kenan bey karakteri sanırım birçok bayanı oldukça etkileyebilecek bir karakter. Güçlü, mevki sahibi, bir ortama girdiğinde tüm dikkatleri üzerine çekecek kadar karizmatik ve erkekler tarafından kıskanılan ama kadınlar tarafından hayranlık duyulan bir adamın hayat hikâyesi. Hayata bakışı ve hayatın ona öğrettiği büyük bir dersi anlatıyor. Hiç yıkılmayacak bir adamın yıkılışıyla değerlerinin bir anda altüst olduğu ve tekrar hayatı yeni baştan keşfettiği bir hayat hikâyesi.  


Kitap oldukça ilginç tam olarak kategoriye koyamıyorum. Yazarın, anlatımı kuvvetli, duyguyu aktarması çok başarılı.  Kitapta aşk, ihanet, fedakârlık, erkek kadın ilişkisi, psikoloji açıkçası birçok duyguyu yaşayabilirsiniz. Dolayısıyla sürükleyici.


Çok duygusal biri değilimdir. Fakat bir itirafta bulunmak istiyorum. Kitabın sonunda oturup Kenan bey için hüngür hüngür ağladım:(
 

Aynı zamanda öngörüm kitap oldukça güzel bir sinema filmine çevrilebilir. Prodüksiyon firmalarına duyurulur;)
 

Ben sevdim hem de çok. Tavsiye ederim sevgili kitap severler.
                                                                                             
                                                                                                                         Flora


Facebok hesabım: Floraninkitapligi


1 yorum: